אתמול (9 למרץ) נוכחתי בכנס הרביעי של שגרירי גוגל. הכנס נועד לתת מידע וכלים אודות גוגל אדוורדס (AdWords) לאנשי התעשייה שלנו (מעצבים, תוכניתנים, אפלייאייטס, בוני אתרים וכדומה) על מנת להגדיל את נתח השוק של גוגל דרך הלקוחות שלנו.

אז מה היה בכנס?

Google  Ambassadors Arial הרבה אוכל. טוב לא רק זה, אבל גם על האוכל אכתוב.
הגעתי מוקדם, בשעה שמונה, הייתי בין הראשונים שהגיעו, בעמדת הרישום קיבלו את פני מספר בחורות צעירות ונאות, קיבלתי את התגית שלי וחומר עיוני בפולדר גוגל מעוטר בלוגו.
היו מספר עמדות קוראסונים ודגנים, עמדת אספרסו, ומספר מלצרים שטיפלו בהכל.
נעמדתי ישר בעמדת הקפה ומבלי שפתחתי את פי, הוגש לי הקפה ההפוך שרציתי. לקחתי קוראסון, התיישבתי בשולחן דלפקי גבוה והתחלתי לבדוק מיילים בלפטופ.
המוזמנים התחילו להגיע בהמוניהם לקראת השעה תשע עד שהלובי כבר היה עמוס, סגרתי את הלפ טופ והתחלתי במיגלינג.
בהתחלה הכרתי מעט אנשים מתעשיות שונות, קצת שיחות עסקים ואז הזמינו אותנו להיכנס לאולם המרכזי.

פתיחה

את הכנס פתחה ריקי דרורי, סמנכ"ל שיווק בגוגל ישראל. היא הסבירה על כל הרעיון של AdWords, סטטיסטיקות גולשים, למה צריך את זה ואיך זה משמש אותנו ואת הלקוחות שלנו. הפתיחה הייתה טובה, הרבה אנרגיה ומוטיבציה גבוהה.
אחרי ריקי, עלה נציג מטעם חברת WEBSEM, שהפכו שגרירי גוגל לפני כשנה וחצי. הוא הסביר על הפוטנציאל הגלום בתוכנית ועל סיפור ההצלחה שלהם.
יצאנו להפסקה קצרה בה קיבלנו סנדוויצ'ים טעימים, עישנתי קצת סיגריות ועוד מיגלינג.

Google  Ambassadors Asaf

חלק א'

לאחר מכן התפצלנו לשתי קבוצות: מתחילים ומתקדמים. אני הצטרפתי לקבוצת המתקדמים. שם נכחו כמחצית המוזמנים.
את החלק הזה פתחה חווה סורסקי ודיברה על אופטימיזציה של AdWords בצורה קצת יבשה מונוטונית וסירבה לענות על שאלות לבחור מבולבל מאחורי מפאת חוסר הזמן (למרות שלאחרים ענתה ללא בעיות).
במקביל לחווה, בקבוצה השניה (בה לא נכחתי) דיברו על הבסיס ואיך להתחיל עם המערכת.
את ההרצאה הבאה העבירה מיכל נויפלד, על כלי הAnalytics של גוגל. היא דיברה על האופציות הגלומות במערכת ופיצ'רים נוחים ומעניינים לפעילות שוטפת.
הגיעה הפסקת הצהריים (דגים, פרגיות והפתעת קינוחים מתקתקים למתעניינים בתפריט) ואיתה המיגלינג הכבד. 45 דקות של אכילה, שיחות נמרצות על קידום אתרים, ערכים מוספים ושאר דיונים חסרי שחר על התאמות דפדפנים.
לאחר הפסקת הצהריים כינסו את כולם שוב לאולם 1 ופתחו בחלק ב' של הכנס.

חלק ב'

את ההרצאה הבאה העביר אלון חן, על העכביש של גוגל. ההרצאה שלו הייתה עניינית וללא שום זמן לשאלות. ניפץ קצת מיתוסים, העלה חדשים ובעיקר כיוון את תנועת השאלות לבלוג של אדוורדס.
ועכשיו סוף סוף הגיעו ההרצאות המעניינות באמת: אריאל הוכשטדט, מנהל שיווק מוצרים, העביר הרצאה מלאת אנרגיה על שיווק נכון וערכים מוספים של מערכת האדוורדס. הבחור פשוט תותח מכירה, ובעיקר מכר את האישיות שלו לקהל.
אסף פז, מטעם WEBSEM, סגר את שורת ההרצאות בשימושיות ואופטימיזציה של דפי נחיתה, מעט טיפים וטריקים על איך לעצב, למקם ולכתוב נכון דף נחיתה.
הכנס נסגר (סוף סוף לאחר איחור של כשעה ורבע מהשעה המתוכננת) בשורת לינקים שימושיים לשגרירים החדשים.

סיכום אישי

רוב המידע שהועבר היה רלוונטי ושימושי לכ95 אחוז מהמשתתפים. אני הרגשתי שניסו להעביר לי את כל החומר שקראתי במהלך השנים בדפי גוגל השונים על רגל אחת ובלי מעקה. למשתמשים חדשים אין ספק שהכנס עזר אך עורר המון שאלות פתוחות, עליהן כמובן הם יכולים לקרוא באינטרנט בחיפוש פשוט.

ההרצאות המועדפות עלי:

אריאל הוכשטדט – לאו דוקא בגלל החומר עליו הוא הרצאה, הרבה בעיקר בגלל האישיות והשיווק האישי שהוא הצליח להעביר תוך כדי.
אסף פז – מעט הזכיר לי את רוקי בלבואה לאחר קרב מתיש אבל העביר באמת חומר שימושי באופן ברור ומפורט.

נתראה בכנס הבא.