לפני כל ביצוע פרוייקט חדש, בין אם זה אתר אינטרנט, אפליקציית WEB או אפליקציית DESKTOP, נעשה תכנון עיצובי, מבני ופונקציונלי כמקשה אחת.
על מנת להתחיל לתכנן אתר אינטרנט, נצטרך לדעת את מטרת האתר, קהל היעד ודרכי הרווח שלו (במידה והוא אתר מסחרי).

מהי מטרת האתר?

המטרה הראשית באתר יכולה להיות מיצוב תדמיתי, אתר מסחרי (מכירת מוצרים ישירה או עקיפה) ואתר מיידעי. המטרה יכולה להיות גם שילוב של שלושתם יחד (לרוב נעצב תדמית באתר מסחרי ונספק מידע למטרות שיווק). אתרים תדמיתיים לרוב ישמשו ככרטיס ביקור אינטרנטי ולא יידרשו תכנון מקיף מדי (מערכת ניהול אחורית להזנת מידע או אתר סטטי ללא ניהול אחורי).
אתרים מסחריים עם תנועה גדולה של מבקרים יידרשו תכנון נכון של ממשק המשתמש (תכנון מבני ועיצובי יחדיו), תכנון ניהולי למנהל האתר (מערכת ניהול אחורית עם אפשרות לניהול מוצרים, משתמשים ומידע).
אתרים מידעיים (בלבד) דורשים תכנון ממשק משתמש בדומה לאתרים מסחריים עם פחות דגש על ניהול המשתמשים (במידה ואין שימוש באפליקציות חברתיות כמו פורומים ומסרים אישיים) וללא ניהול מוצרים.

קהל יעד

תכנון עיצובי דורש מחקר לקהל היעד. אתרים המיועדים לפלח שוק מסויים ידרשו אלמנטים עיצוביים שונים (צבעוניות, צורניות, גודל פונטים, זרימת משתמש וכדומה) וניסוח תכנים ברמת המשתמשים.
לרוב נראה אתרי ילדים מעוצבים עבור ילדים ואתרי הייטק מעוצבים עבור אנשים טכנולוגיים. זה נשמע מאוד ברור אבל לא תמיד עושים הפרדה עיצובית עבור פלח שוק מסויים. ניסוח נכון של התוכן עשוי להשפיע על האימפקט המיידי של האתר על המשתמש בדיוק כפי שעיצוב נכון יגרום לסקרנות ועוד כמה שניות של חסד בהן המשתמש יחליט אם האתר לרוחו ומספק את המידע אותו הוא חיפש.

איך מרוויחים מהאתר?

אלמנט חשוב בתכנון אתר חדש למטרות רווח, הוא הרווח עצמו. אם אתר מסויים מרוויח את לחמו מפרסום, חשוב לתכנן את אזורי הפרסום האפקטיביים. אתר אחר המרוויח ממכירת מוצרים ישירה (או עקיפה) ירצה להדגיש מבצעים או מוצרים מסויימים כבר בכניסה לדף הראשי, המלל ינוסח ברמה שיווקית מקצועית ומבנה האתר יותאם לנוחות קניה (סל קניות בצד, קטגוריות גלויות לעין ומבצעים חמים).

שאלות, רעיונות והצעות לכתוב בתגובות, תודה.